Sheldon Cooper – this is for you

Ack, denna fantastiska sommar. Inte mycket seriöst arbete har lagts ner i studion men å andra sidan har jag försökt ladda batterierna på andra sätt.

Att vara kreativt eller möjligen konstnärligt lagd har sina sidor. Ofta upplever i alla fall jag att man går och dras med en massa idéer och tankar som av ångestbefläckade skäl motas undan av allt från värme, måsten i huset, det formliga kravet på att få lite solbränna och inte minst viljan att hålla konditionen på en godtagbar nivå.

Under semestern har jag flera gånger prioriterat att bara sitta ute i trädgården i fotogenlyktans sken och läsa böcker och njuta av stillhet. Men så för ett par dagar sen så infann sig den där oemotståndliga känslan av att värma på kitteln (d.v.s. att starta sequencern) och bara hälla i en massa ljud, tidigare inspelade riff och nedklottrade strofer. Och så är man igång igen. Man hittar flytet och får sig ett och annat ”hallelujah moment”.

Som vanligt inspireras jag av saker som jag egentligen inte vet så mycket om. Låten som börjar ta form har en alltför brokig historia för att ogga om här – den blir nu bara till. Men en ledtråd är härliga ”The Big Bang Theory”.

En snutt finns på https://soundcloud.com/unisonlabsounds/qed-demo-excerpt.

Sheldon – denna är till dig, när den nu blir klar. Bazinga!

qed

 QED.