För kontrollfreak

Som jag har väntat.

Pratade nyligen med en initierad Reasonkille i en av 4Sound-butikena i Stockholm. Han tipsade (eller snarare rekommenderade varmt) P1:an från Nektar. De har gjort en del kontroller med klaviatur men för den DAW-användare, i likhet med mig, som redan har keyboards i tillräcklig mängd, finns nu en ren kontrollenhet som tydligen inte går av för hackor. Typen har funnits länge men P1:an tycks passa in på pricken för framför allt hängivna Reason-fans.

Kan bli nåt att testa senare under året, särskilt som jag ännu idag saknar en bra, universell controller med framför allt transportknappar.

Nektar P1

Nektar Panorama P1 – ca 2300 kr hos Thomann.

Allmänt:

  • 9 faders, 16  encoders, 8  LED-knappar, 11 transportknappar och 11 funktionsknappar.
  • Högupplöst display.
  • Strömförsörjning via USB.
  • Förinställningar för bl.a. Reason.
  • Skall enligt uppgift INTE behöva bli obsolet vid framtida Reasonuppgraderingar.

Särskilt gillar jag displayen men sin, vad jag upplever, relativa tydlighet.

P1-display

Enkelt?

Hur många coola prylar finns det i världen…?

Kommentera

