Sommarstudio

Semestern är snart förbrukad till fyra femtedelar. Som vanligt infinner vare sig tid eller inspiration att få till den där riktiga kvalitetstiden med musikskapande eller ljudvrängande. (Å andra sidan kan väl få svenskar klaga på sommarvädret som inbjudit till husmålning, havs-, sjö- och bassängbad, utomhusfrukostar?)

Nåväl, jag är just nu på resande fot och är för andra gången i sommar på västkusten. Men för att ändå kunna lägga nån överbliven timme på favoritavkopplingen så har jag tagit med mig ett minimalt men potent resemusikkit i form av en iPhone (med bl.a. Figure, Nanostudio, iMaschine och Alchemy), en iRig Mic Cast och en iRig Keys (som jag nu planerar att ersätta Akai SynthStation25:an med). Se där – ett fullgott alternativ när utrymmet tryter.

Semesterstudio

Sommarstudio – testad i gröngräset.

Inte för att det blir så mycket mer musik tillverkad. Men det är skönt att kunna spela lite när andan faller på – och då pratar jag inte Call of Duty…!

Kommentera

