Ett dygn senare

Globen nästa gång? Båda kör ju med vingar.

Det var inte Sean Banan vi körde dottern till Stockholm för att se. Nej, det var aningen större än så: Justin Bieber. Nämnde popikon gjorde i hennes ögon succé och krossade, förutom hennes hjärta, 13999 hjärtan till. Jag måste säga att arrangemanget inte lämnade mycket övrigt att önska och jag gärna åker dit fler gånger, även om det bara blir som co-driver till annan pappa.

Allt som nu finns kvar, förutom ett spektakulärt och fastetsat konsertminne, är en skrynklad biljett, en fejkad löpsedel, lite konfetti, en tårdrypt turnétröja och en hoper digitala bilder, tagna under tjut och dans. Det är till och med så att jag själv känt mig lite sentimental så här dagen efter, när jag på så nära håll fått uppleva en tonårig flickas idoldyrkan och illa dolda kärlek till nåt ouppnåeligt.

Så nu laddar vi båda om för morgondagens jobb och skola inom ramen för den gråa vardagen och hoppas på att det kan bli en andra gång – nån gång.

”Spela synt – jävvla bra!

Digga synt – jävvla bra!

Åka till jobb – inte så bra!

Annars är det jävvla bra!”

(Gammalt unisonlab-ordspråk.)

Kommentera

