Kungsgatan Studios Inc.

Idag är det en rabatt-, garage- och studiorensardag. Okej, rabatterna tog faktiskt min ömma hustru och svärfar i huvudsak hand om förra helgen men garage och studio är min ensak. Städade även lite på NAS:en och hittade en bild på en tidigare inkarnation (dock inte den första) av vad som idag är unisonlab.

Hemma i lägenheten huserade jag då en sovrumsstudio med en Amiga 500 i centrum. Music-X tuggade på, ett tips jag fick av min gode vän Joakim Tureby i fortfarande verksamma Children Within (tack, Joakim: Music-X var underbart!)

Music-X

1994: Music-X – min inkörsport till hemmapularträsket.

På syntfronten fanns bl.a. Korg Wavestation EX, Korg Mono/Poly, Korg DW-8000 (en senare avyttring som jag idag ångrar), Roland SH-101, Roland JV-1000, Novation BassStation Rack och några moduler som jag har kvar än idag.

Andra studion

En grannes värsta mardröm.

(Kuriosa 1: Amigan hade jag kompletterat med en extern hårdisk på massiva (ironi!) 80 Mb. Kuriosa 2: Amigan har jag kvar och den bara väntar på att få åka fram i ren desperation i saknaden efter svunna dagar…)

Those were the days!

Kommentera

