Är de inte söta så säg!

Störst och dyrast är inte alltid bäst.

Har skrivit om dem förr och gör det igen. Lekte lite häromdagen: körde Casio VL-Tone:n genom ett Midiverb IV (för chorus och pingpongdelay) och så vidare via den lite märkliga Modulizern (en till åren kommen DSP från Behringer) och fick fram rätt coola beats. Sen jammade jag lite leads med min Monotron Duo och det slutade med att klockan blev halvelva, resten av familjen hade gått och lagt sig och jag var trött på morgonen efter…

Minimalism

Två generationer

Naturligtvis ångrar jag – som ofta förr – att jag inte helt resolut tryckte på ”record” på Reason för att föreviga det hela för att kanske plocka ut några sköna loopar i efterhand. Nåja, det går ju alltid att göra om när andan faller på.

Eller som svärmor brukar säga: de äter ju inte brö’ där de står.

Kommentera

