Som en dröm, särskilt för dem med strängar på lyran

Som Ni säkert redan förstått så företog jag och familjen runt påskhelgen en semestertripp till London.

Jag vill bara på detta enkla sätt, efter vår härliga vistelse i London, till Elizabeth den andra, av Guds nåde, Förenade konungariket Storbritannien och Nordirlands och hennes övriga riken och territoriers Drottning, Samväldets överhuvud och Troslärans försvarare, framföra mina hjärtliga gratulationer i två av varandra oberoende avseenden.

Dels firar hennes höghet, och stora delar av hennes folk, att hon i år varit regent i 60 år. Det är bara 10 år längre än vad Rolling Stones har hållit på – respekt. Grattis!

Men utöver detta vill jag också framföra mina personliga gratulationer till att drottningen lyckats organisera och samla ihop i stort sett samtliga av Londons förnämsta musikaffärer på lilla Denmark Street, i norra delen av ultracoola (tycker jag själv…) området Soho, samt en samling überpittoreska skiv- och bokaffärer längs Charing Cross Road. Gött mos, Ers Majestät!

Denmark och Charing Cross

Denmark Street – it makes me wanna shop.

Nu lär väl utbudet på Denmark Street i första hand kittla plektrumhanden på Er som föredrar gitarrer framför klaviaturer. Men för oss som såg Depeche Mode under Devotional Tour 1993 vet ju att gitarrer och akustiska trummor sen det året är accepterade av, och hjärtligt välkomna, hos oss syntnördar.

Om man bara ser tillräckligt cool ut när man spelar, vill säga.

Kommentera

