Ekorre – jag erkänner!

Jag är (numera!) ganska bra på att tillåta mig själv, ivrigt påhejad av min ömma hustru, att slänga, sälja eller på annat sätt göra mig av med sådant som bara tar plats och energi. Men det finns en sorts pryl som det är obönhörligen tabu att skicka på tippen, och det är nätadaptrar. Eller vad Ni nu hellre kallar dem – batterieliminatorer, strömdosor, väggvårtor, transformatorer…

Jag kan, som innehavare av en modest projektstudio, intyga att man aldrig kan få för många. Inte för att jag använder den alla, men rätt vad det är så införskaffas en effektpedal, ett interface, en keyboard eller nåt annat av mindre format och då kan man ge sig bövelen på att det inte följer med nån adapter. Och då är känslan näst obetalbar, när man från reservdelshyllan plockar fram en helt ok adapter med rätt spänning och rätt strömstyrka (eller vad som nu är den exakta termen) och slipper beställa eller köpa ytterligare prylar från Kjell & Co.

Ekorre

Inte en samling men en smärre hög.

Med vänliga hälsningar,

Piff

Kommentera

