Vill man spela och sjunga, eller…?

Min iPhoneägande familj rör sig en del på webben. Ibland är de bara fett oscociala men så ibland blixtrar de till och hittar nåt riktigt sevärt. Jag fick – på nåder 😉 låna hustruns smarta fön och kolla på ett klipp som bara är SÅ skönt. Och nu när jag kollat vidare så visar det sig att det finns en omfattande multimediarörelse som kallar sig ”Playing For Change”. De ska sannerligen ha all heder.

Playing For Change

Roger Ridley inleder i ”Stand By Me”

”Playing For Change” tror på att människan kan skapa en lite bättre värld genom att bl.a. knyta samman musiker världen över och låta dem delta i diverse inspelningar och därigenom visa på musikens kraft. Kvaliteten är – och det bör den ju vara mot bakgrund av att inspelningsteamet använder det allra senaste i flyttbar inspelningsväg  – helt suverän. Jag kanske ska tillägga, innan Ni kollar på klippet eller kollar in hemsidan, att musikerna framför sina fragment var för sig  i sin egen inhemska miljö men inspelningarna har sedan klippts ihop till en enastående video.

Och så en sak till – även jag tror på budskapet.

Många bäckar små.

Kommentera

