En låt att dö för

Två män, båda dömda till döden genom avrättning i den elektriska stolen, ledsagades av förrättaren till rummet där de skulle möta sin skapare. Prästen hade gett dem ord på vägen, förrättaren hade läst upp anklagelserna och åskådarna hade bett en sista bön. Förrättaren vände sig mot den av männen som stod först på tur och sade: ”Min son, har du någon sista önskan?”

Mannen svarade då: ”Ja, det har jag. Jag älskar dansmusik. Skulle ni kunna spela ‘The Macarena’ för mig en sista gång?”

”Självklart”, svarade förrättaren och vände sig sedan mot den andre mannen. ”Och du då, min son –  vilken är din sista vilja?”

”Snälla”, bad den dödsdömde. ”Döda mig först.”

MacarenaMacarena: The Moves.

Kommentera

