Låg kan bli hög

Häromdan var jag en aningens, aningens låg. Det har varit ont om fritid, lite mycket på jobbet och en allmän känsla av otillräcklighet. För att muntra upp mig bestämde jag mig för att äntligen se den svenskproducerade film som många pratar om och som jag själv läst en del om – Searching for Sugar Man. Och den gjorde inte mig besviken!

Sugar Man

Sixto Rodriguez.

Det går inte att berätta så mycket om man inte vill spoliera filmens underbara story. Att den är fullt ut dokumentär gör ju historien om Sixto Rodriguez än mer fascinerande. För musikintresserade är det en miss om man inte ser den. Bakom filmen ligger Malik Bendjelloul som även gjort en härlig dokumentär om Kraftwerk.

Nu är arbetsveckan till ända och jag vet inte riktigt vilken mood jag är i. Skulle jag känna mig låg så ser jag gärna Searching for Sugarman en gång till.

Kommentera

