Hemkomstsamtal

Igår kom de hem. Ja , jag fick till och med hämta dem själv och lösa ut dem med egna pengar. Jag har eftersatt dem i flera år och då går det som det går. Jag har stundtals försökt att lösa problemen inom familjen men ibland behöver man professionell hjälp. Den ena hade både lite ”glapp” och hade ibland svårt att göra sig hörd medan den andra helt enkelt betedde sig oberäkneligt oavsett vilka knappar jag försökte trycka på.

Ett tag trodde jag att jag skulle kunna lära mig leva med de där egenheterna och i stort sett bara blunda för problemen – jag har ju trots allt andra att umgås med. Men till sist började jag inse att inget nånsin skulle kunna bli detsamma utan de de där två. Så jag tog mod till mig och surfade och ringde runt tills jag hittade någon som var villig att skriva in dem för en återställningskur. Kvällen då jag lämnade av dem nere i Höör kommer jag nog aldrig att glömma – de bara stod där i entrén och såg alldeles bortkomna ut. Men jag kände direkt att jag kommit rätt. Föreståndaren försäkrade mig om att han hade väldigt kompetent personal och att det ytterst sällan, efter genomgånget program, var tal om återfall.

Igår eftermiddag kontaktade jag Andy igen. Andy är killen som på ett mycket förstående sätt har stöttat mig i väntans tider och hela tiden berättat om hur det hela har fortskridit. Och precis när jag ringde så höll han på att förbereda utskrivningen – gissa om jag kastade mig i bilen och körde iväg mot Skåneland! Jag höll så när på att missa dagskiftets hemgång, men strax före klockan sex sladdade jag in framför entrén, gjorde i ordning bilen och gick in. Där stod de båda två och väntade! Båda två såg, till det yttre, helt oförändrade ut men jag visste ju att Andy och hans kollegor hade gjort underverk med ”insidan” på bara några korta veckors tid. Jag sa inte mycket i bilen hem men det kändes att saker var på väg att hända och känslan av att vi alla snart skulle vara samlade igen berusade mig.

Senare på kvällen, efter en saktmodig hemfärd men ett kort stopp för fika, kom vi äntligen hem och jag fick återinstallera dem i unisonlab. Efter en kort kontroll av att allt var som det ska gick jag, mycket lättad, till sängs och drömde om vad vi tillsammans kan komma att uträtta i framtiden!

Tack igen till Andy och de andra på Elmelid Musik i Höör! Hälsa Jaakko!

Hemkomna

Hemma igen – min JD-800 och min SH-101.

Ett svar till “Hemkomstsamtal

Kommentera

