Profet i sin egen stad

Jag säger då det – ännu en konstnär…

Satt och lyssnade på och jammade med till diverse elektronisk musik, och insåg då att en av mina absolut största favoritstycken är Jean-Michel Jarres Equinoxe Part 7. Så jag kollade runt lite efter nåt gött klipp att referera till och vad hittade jag då? Jo, en tagning från (tror jag) Jarres ”Concert pour la tolérance” i Paris 1995. Ljudet är inte det allra bästa, men inramningen… wow!

För den flygintresserade så krusar sig skinnet när inga mindre än ”Patrouille de France” susar över i formation – med lampor – till publikens stora jubel. Sen är ju låten FANTASTISK – vem sa att instrumental syntmusik är tråkig och själlös? Lyssna här!

Jarre 1995

Ett vackert torn, för stunden inramat av vacker musik.

Syntmusik som är syntmystik – det är grejer. Och profet, det är han väl nästan, Jarre?

Kommentera

