Moving targets och cowboys

Minibygge 1

Gissningstävling för syntnördar: ett aluminiumstycke som blivit någon form av hållare som ska målas i svart med innermåtten 262 x 73 mm ska bli… ja, vadå? Tja, jag törs ju inte avslöja nåt om det nu inte skulle bli så bra. Tyvärr kan jag inte ta åt mig äran av metallarbetet (tack till J!) men idén är min egen och målningsarbetet hoppas jag nu starkt på.

En ledtråd till kan vara att de små rackarna (med betoning på små) har en tendens att vilja flytta sig och glida runt i obevakade ögonblick.

Medan färgen torkar och det är dags för ny spray lyssnar jag på FANTASTISKA Thin Lizzys Cowboy Song.

Minibygge 2Klippet är från det brittiska radioprogrammet ”Peel Sessions” med John Peel, som tog in den ena briljantare artisten efter den andra under 70- och 80-talen. Han gjorde egna mixar som ibland sticker ut lite från originalversionerna. Värt att notera är att en av kommentarerna på YouTube säger att det nog är därför som lite av (den lika) underbara Rosalie slinker in men nej: som initierad Lizzy-fan så kan jag intyga att Phil Lynott och hans banditgäng brukade köra den grejen – kolla gärna på suveräna albumet ”Live And Dangerous”.

Men som sagt – lyssna på Cowboy Song och gråt en tår. Nu ska jag kolla färgen.

Kommentera

