Dancing Queen i technotappning? Dig it!

Asså – det får bli ett inlägg till så här på onsdagsmyskvällen. En annan dag lär jag väl få göra avbön och försöka förklara att jag inte är sån här hela tiden… 😉

Nåväl. Steevio jammar loss på ett rätt hyfsat modularsystem. Låten  – eller snarare improvisationen – vill jag inte värdera. Hans sinne för det tekniska är det säkert inget fel på men DANSEN – snacka om att digga.

Okej, okej – när jag jammar loss i studion så stampar nog jag också takten. Det är helt enkelt skitkul att skapa på det sättet: att starta sequencern och trummaskinen, välja nåt fett ljud, skruva upp och vrida på filtret – underbart! Man kan strunta i att det inte blir nån hit på NRJ eller ens på P3 Dans – det är bara att släppa loss.

Knäppt? Äsch, knappast. Nördigt? Ja, lite. Kul? Yes, som fan!

Fråga Steevio.

Kommentera

