Söndag = panik?

Så mycket att berätta – så lite tid! Det här med blogg är ju å ena sidan ren terapi och bör nyttjas i enlighet med syntdoktorns ordination – å andra sidan kan man ju bli nipprig över ens egen vilja att bygga ut, skriva mer, starta diskussion, bjuda på dyrköpt erfarenhet eller bara skriva betraktelser. Men imorrn är det ju måndag och på måndagen följer full arbetsvecka – hur ska jag hinna pula i studion OCH blogga OCH vara familjemedlem? Hujedamej! Och tänk om skrivbordet på jobbet ser lika kaotiskt ut som jag upplever att studion gör? Anfäkta och anamma – jag måste varva ner…

Stilistisk härva

Hur ser mitt skrivbord på jobbet ut?

Nå, jag får väl säga som Helen Keller och för stunden tona ner mina vilda ambitioner: ”Jag längtar efter att få utföra en stor och ädel uppgift, men det är min främsta plikt att fullgöra små uppgifter som om de vore stora och ädla.”

Hoppas ni nu förstår att det här med musik inte alls är så viktigt. Ironiska jag.

Kommentera

