Musikpreferenser

Om jag BARA lyssnar på tysk synt och sånt som allmänheten kallar blippblopp? Absolut inte! Jag kan inte ens räkna upp alla fantastiska artister jag lyssnar på. Faktum är att elektronisk musik bara spelas enstaka gånger i studion eller i lurarna. Det har bara blivit så att vissa sound och strukturer har satt djupare spår än andra. I valet mellan vissa av t.ex. Phil Lynotts låtar med Thin Lizzy och dåligt proddad, fantasilös technoskit så vinner Lynott alla gånger. Men när det kommer till innovativ musik – oavsett genre – gjord av framsynta och vågade kreatörer så väcker den ofta starka känslor. Som t.ex. när Alan Wilder, ivrigt hamrande på ett fett, akustiskt, trumset, baxades in på scen i samband med Depeche Modes ”Songs of Faith and Devotion”-turné – då var det fler än jag som fick pulshöjning…

2 svar till “Musikpreferenser

  1. Hallå Jörgen!

    När kommer första musiken att läggas upp!? Jag är uppvuxen med en musikskapande kompis och QBase var programmet som gällde på den tiden.

    Kul att se att musiken lever vidare!

    //Erik

Kommentera

